Contactformulier
Onze Links

zondag 17-3-2019

Verslag BOV-rit met zegening van zondag 17 maart 2019

Met 37 auto’s, was het een goede opkomst voor deze “dijkenrit”, samengesteld door Roy Kuystermans en zijn vriend Luciano.

Zoals de laatste jaren gebruikelijk, was de rit opgesplitst in 2 delen. De start is bewolkt en wat regenachtig, maar gelukkig breekt na 12.00u de zon door en blijft het de rest van de dag droog.

Het eerste deel van de rit voerde ons via Etten-Leur, richting Zevenbergen. Bij de Boutweg, “Zwarte Sluis, slaan we af en rijden langs een smalle dijk weg naar de Halseweg richting Prinsenbeek. Langs de Halseweg veel knotwilgen. In Prinsenbeek volgden we de Postbaan, een weg met berkenbomen en mooi natuurschoon. Vervolgens ging het via de Nieuwveerweg naar Terheijden, langs Molen De Arend richting Breda. Na zo’n 12 stoplichten kwamen we weer uit bij Prinsenbeek, maar nu langs de andere kant. Bij Verloren Hoek, een weidelandschap met knotwilgen, volgen we de Atelakenseweg om via Etten-Leur terug te gaan naar ’t Strooienhuis, voor de zegening en de lunch.

Voor het eerste deel van deze rit krijgt Roy een daverend applaus.

Pastoor Maickel Prasing is al aanwezig en gezien zijn volle agenda, start hij vrijwel direct met zijn verhaal. Hij memoreert aan de geschiedenis van autozegeningen in Hoeven. Al 28 jaar wordt het jaarlijks in juni op het Kerkplein gedaan, dit jaar ook tijdens carnaval op zaterdag 1 maart en bij de BOV is het dit jaar voor de 6e keer op rij.

Hij spreekt het gebed uit en vraagt Christoffel om bescherming van alle chauffeurs en passagiers en hun voertuigen. Daarna worden buiten alle wagens gezegend.

Om 14.00u starten we met het tweede deel van deze rit. Een lange rit over alle dijken in West-Brabant volgt. Uiteindelijk leggen we 137 km in totaal af.

Het was een mooi begin van het BOV-seizoen 2019.

Bedankt Roy en Luciano voor het uitzetten van deze rit!

Anky Brouwers

Weer gezellig druk

Meneer Pastoor

en dan weer eten

woensdag avond 20-2-2019

Technische avond

Er waren zo'n 30 manspersonen en een vrouw op af gekomen.Dit keer gaat het over de brandstof of beter gezegd de nieuwe brandstoffen. Zoals bekend word er ethanol aan de benzine toegevoegd en wel 8%, nu per 1 oktober 2019 word het 10%, en later word het 15%. Tot dan is er geen probleem, zolang je maar op tijd rijdt.Maar de auto wat langer laten staan veroorzaakt het probleem. Ethanol trekt namelijk water aan, en dat veroorzaakt corrosie op alle delen van het brandstof systeem, van rubber tot samac en alluminium en koper. Eigenlijk het hele systeem. En daar heeft Bardhal een hele reeks wondermiddeltjes voor ontwikkeld. het is maar dat je het weet.

Ook sávonds wappert de BOV vlag

aandachtig luisteren

Zondag 17-2-2019

Hallo B.O.V ers

Zoals gebruikelijk in februari de jaarlijkse ledenvergadering die goed bezocht word. Na het openingswoord van de voorzitter nam de penningmeester het woord, en in vogelvlucht passeerde 2018. bij de rondvraag bleef het stil en niemand had er op of aanmerkingen, dus het bestuur doet het goed en zal proberen zo door te blijven gaan. Een aftredend bestuurslid Jac Brouwers werd nog bedankt voor zijn inzet, en ook Johan Nuyten werd bedankt voor zijn bijdrage aan de sleutelhangers, beide kregen wat lekkers. Ook werden er nog vier leden in het zonnetje gezet, vanwege hun veel gereden ritten bij de B.O.V. Na afloop werdt er nog een rondje gegeven door de club, en proosten we op weer een mooi jaar met veel veilige kilometers

Lianne Leijs

Zondag 20-1-2019

Nieuwjaars bijeenkomst

Buiten is het koud -5 graden, er staat dan ook maar een oldtimer op de parkeerplaats.Bij het strooienhuis is de kachel aan en dus lekker warm, dus zitten we binnen voor de nieuwjaars bijeenkomst. Er waren zo,n 55 personen gekomen om  elkaar het beste te wensen voor het nieuwe jaar. De voorzitter opent de bijeenkomst en heet iedereen welkom en wenst ieder de beste wensen voor het nieuwe jaar en veel veilige kilometers.

Verder worden de ritten besproken

De secretaris was blij met het feit dat alle ritten voor 2019 al waren ingevuld. verder werden ze allemaal voorgelezen, zo dat ieder weet wat er dit jaar te gebeuren staat.verder werdt er een fotoverslag van 2018 getoond via de beamer op een groot scherm. er waren ook weer twee nieuwe leden aanwezig, en dus hebben ze gelijk kennis gemaakt met de meeste leden en hun aanhang

Na de koffie hebben we nog genoten van de snacks (warm en koud) van Zus en Carlo. verder hebben we nog een paar uurtjes gebabbeld en gedronken en dan zijn de mensen allemaal weer tevreden naar huis gegaan. Het was weer leuk en gezellig.

Nu kijken we weer uit naar de leden vergadering die word gehouden op 17 februari

Peter en Lianne Leijs